TREK PHOTO

Świat jest jak książka. Kto nie podróżuje, czyta tylko jedną stronę.
Nigdy nie rezygnuj z marzeń. Gdzieś, kiedyś, wreszcie, jakoś wszystkie się spełnią.

Zobacz podział na pasma górskie
Na Łapsową Polanę z Nowego Targu

Opis szlaku na Łapsową Polanę i Bukowinę Obidowską z Nowego Targu.

Nowy Targ, Kowaniec - Łapsowa ( szlak niebieski) - Bukowina Obidowska ( szlak czarny, bez szlaku) - Nowy Targ, Kowaniec ( szlak zielony) - 10,3km ~3,5h

Wycieczkę rozpoczynamy w Nowym Targu (Kowaniec), a dokładniej niedaleko ulicy os. Robów. Na początku idziemy kawałek za znakami niebieskimi i zielonymi ulicą osiedle Robów. Później szlaki się rozwidlają. Po około 15 minutach skręcamy w lewo za znakami niebieskimi w kierunku Marfianej Góry (szlakiem zielonym będziemy wracać).Idziemy dalej asfaltem wśród coraz mniej licznych zabudowań, aż po około 30 minutach docieramy do Osiedla Marfiana Góra.

Marfiana Góra pętla

Od tego momentu po około 10 minutach wchodzimy do lasu i powoli podchodzimy pod górę leśną ścieżką.Po około 40 minutach docieramy do schroniska Koliba na Łapsowej Polanie. Spod schroniska przy dobrej pogodzie wspaniale widać Tatry.
Koliba na Łapsowej Polanie
Idziemy jeszcze jakieś 10 minut szlakiem niebieskim pod górę, po czym spotykamy szlak czarny i skręcamy wraz z nim w prawo.Po około 20 minutach praktycznie płaskiego przejścia dochodzimy do skrzyżowania ze szlakiem zielonym. W celu dojścia do szczytu Bukowiny Obidowskiej (1039m n.p.m.) skręcamy w nieoznakowaną ścieżkę pod kątem 45 stopni. Ścieżka pnie się pod górę, wyłaniają się coraz rozleglejsze widoki. Po około 10 minutach docieramy na szczyt.
Widok z Bukowiny Obidowskiej

Wracamy tak samo do skrzyżowania szlaków i skręcamy w prawo w szlak zielony w kierunku Nowego Targu.Zaczynamy zejście, a po chwili wychodzimy na widokową polanę Kotlarka.Następnie schodzimy kilka minut lasem by wyjść na skraj polany Bernadowej. Dalsza część zejścia prowadzi cały czas lasem.Po około 30 minutach wychodzimy na ulicę osiedle Robów i napotykamy pierwsze zabudowania Nowego Targu.Idziemy cały czas prosto tą ulicą, aż napotykamy skrzyżowanie szlaków, na którym byliśmy wcześniej. Podążamy teraz za znakami zielonymi i niebieskimi do punktu startu wycieczki.
Jeśli chcesz docenić moją pracę nad stroną możesz skorzystać z poniższego linka.
Postaw mi kawę na buycoffee.to